My Final Year Project: Berita Kampus

每一年,在USM里,
你们都会看到有不少的学生在那里兜售berita kampus,
请不要鄙视他们,也不要取笑他们,
因为他们是国家未来的记者,
而我,
也是他们之一啦~~~

这是我大学的final year project之一,
凡举是主修记者系的,
每两个星期都要“生出”24页的报纸。

亲爱的每一位同志,
请不要小看这24页,
这24页是我们整班同学要死要活生出来的!!!

我已经忘了我第一次兜售bk是几时了,
可是我记得,
随着课业越来越繁重,
我在农历新年后就真的没有很认真地卖报纸了。

一整年共要卖12份,有两次是我自己买下来,
有两次是我自己硬逼我自己去卖,
不过还好的是,其余的我都是买光光哦~~

从一开始的farmasi school,
再到usm 趴趴走,
再到sg 2 guard house,
再到engineering campus,
再到padang kawat rapat umum现场,
再回到sg 2 guard house,
每一个地方我都有不同的感觉,想法。

farmasi school,
他们简直是鸟都不鸟你!!

usm 趴趴走,
还没有卖完你自己都会累死~~

sg 2 guard house,
售卖热点,通常你运气不好会有几个人同时间在那里兜售~

engineering  campus,
另一个令我觉得TMD地方,那边的人,除了马来人,
基本上是没有人会睬你,感觉上他们很看不起我这种卖报纸的人。

padang kawat rapat umum现场,
因为家喜的主意,我们几个在那里兜售,
是我有史以来卖最快和最多的地方。

跑了这么多地方,到最后我还是回到sg 2 guard house。
没有别的原因,因为那里是最好卖的地方,
通常不消一个小时就会卖完了~~^^~~

昨天,4/4/2011是我卖报纸的最后一天。
应该高兴的事,我反而觉得有点不舍。
可能是我天生犯贱吧,
竟然开始喜欢上那种排layout,熬夜edit news,
到处向人兜售报纸的感觉。
也有可能是我开始觉得,
卖完了这期,我就要毕业了。

我也懂,不管在怎样不舍,
该长大了,也要放手了,
不久,就要正式的踏入社会了。

对未来,依然是一片茫然,
可是,我知道我要很快的找到自己的路。
毕竟,我执意要留在槟城,就要自力更生了。
一个人在这里,有的只是朋友,没有亲人可以依靠。

丽莹,加油吧!!


Every year,
you will see a bunch of usm students standing inside usm and sell Berita Kampus,
don't "pei si" them and look down on them,
they are final year students from School of Communication,
and I'm one of them~~~lol~~

Actually this is my final year project,
many of you might know I always busy but don't know what I busy,
know I can tell all of you,
every 2 weeks, we need to produce a 24 pages of Berita Kampus.

And please don't look down on this 24 pages,
we put alot of time, energy and effort on it,
so, when you read it, please appreciate our "baby", ok?

I can't remember when is the first time i sell Berita Kampus.
I just remember after CNY,
I lost my semangat to sell BK already,
some how, I still manage to finish most of the BK that I need to sell. (Congrat Congrat~~)

From Pharmasi School to whole USM,
from whole USM to Sg 2 Guard House,
from Sg 2 Guard House to Engineering Campus,
from Engineering Campus to Rapat Umum Night at Padang Kawat,
and at the end I back to Sg 2 Guard House.

I sold at many places, and i have different feeling for different places.

Pharmasi School--Sienz~~~No one will layan you pun!!

Sg 2 Guard House--a hot spot to sell BK!! If you are unlucky, there will be a few person sell at the same time then you will take longer time to finish your BK.

Engineering Campus-- Only 3 word can descripe them, T.M.D!!!
They not only don't want layan you, they even ignore me!!!
I think most of them look down on me because I just only a student who study communication and sell BK.
>.<!!! I hate them !!!

Rapat Umum Night at Padang Kawat--wah~~~is a amazing experience for me because i manage to finish 50 copy of BK in just 30 mins~~~~wakakaka~~~

Anyway, at the end I back to Sg 2 Guard House.
No other reason, just because that is the best place for me to sell BK~~

Yesterday is the last day for me to sell BK,
I don't why I feel heavy heart to end my univercity life at here.
I guess I start love the life which every 2 weeks I need to do layout,editing news at the late night,
and not to forget, sell Berita Kampus to all USM citizen~~~

For sure, I need to accept the fact and learn how to let go everything.
And I know there will be a hard time for me to go thru in this coming 2 years.
Just because I decided to stay at Penang for 2 year.
2 year, which I only have friends with me,
and my family is far away from me....T.T....feel sad oh~~

Teruskan usaha anda !!! Lih Ying, you can make it !!

*ps: I know my english suck, and got alot of grammar mistake, pls dun pei si me, ok?

*ps2: ah ling, i tiao ti write english version for you, gam dong ma?? cukup 1Malaysia bo?

Every two weeks, I will park my car at Eureka, then.............



I will start to sell Berita Kampus, this is my last customer~~
*ps: I feel his face geli oh~~pai seh
*ps2: I don't why, I always meet different peoples when i sell BK, last time got a hamsap lecturer, then a wu liao USM senior, now this one he is a weight management person.....=.=lll some more ask me got weight problem or not.


Now only i realise that the tree at Sg 2 Guard House is manggo tree~~~I want to eat!!!


My favourite place to sell BK and sometime the guards will help me also. You know how they help me??
They will said: lelong lelong~~~ BK lelong~~~buy 1 free 1~~
cute leh~~

This big tree let me sell BK at a very comfortable place, thank you tree~~


I love this tree so much~~~


This is the pondok which I always target people buy BK from me~~~


Not to forget, the car which come into USM also~~~lol~~


And now, I finish my task already~~~Thanks to everyone who bought BK from me before
 Finally I no need to force any juniors who passed by to buy BK anymore~~~
Thanks BK~~~~

Comments

  1. 哇,好精彩的卖BK报生涯啊...^^不过这种日子随着大家的毕业而结束了,以后再也没机会卖BK了...

    对了,还没祝福你呢,祝你前程似锦啊,加油啦...^^

    保持联络啊...^^

    - 喜^^

    ReplyDelete
  2. 人生就是会有不同的终点,现在我们差不多来到大学的终点。虽然很不舍,可是要狠下心结束,这样才能前进不是吗?还好最后一期的bk我还是有去卖~~~至少不会有遗憾咯~~~
    家喜~~现在我突然很确定未来的某一天,我又会再像在姓氏桥那样的大声呼唤你的名字~~~
    如果某一天你在街上天道有人喊:“家喜~~”,你要记得应:“这里~~”,或者是:“来了~~”!!
    也许,会是在你的家乡哦~~

    ReplyDelete
  3. 哈哈,好好,,如果我听到有人呼唤我的名字,一定会大声回应的...

    好啊,有机会来我的家乡走走啦...^^


    - 喜^^

    ReplyDelete
  4. 喜:你的家乡和我的家乡很靠近罢了~~

    ReplyDelete

Post a Comment